Projekat „Visual Thinking 4 Youth“ ima opšti cilj promocije socijalne inkluzije disleksičnih mladih ljudi uzrasta od 13 do 19 godina, kroz vizuelno razmišljanje, koje podrazumijeva prenošenje i izlaganje ideja putem jednostavnih i lako prepoznatljivih slika.
Cilj ove metode je unapređenje nivoa učenja kod učenika, omogućavajući im da, korišćenjem slika, bolje razumiju ideje, definišu ciljeve, identifikuju probleme i generišu nove koncepte, što je posebno efikasno za one sa kognitivnim specifičnostima, kao što su disleksične osobe.
U ovom kontekstu, socio-edukativni animator, figura na koju se odnose aktivnosti projekta, pokazuje se kao ključni element za uključivanje ovih mladih ljudi.
Konzorcijum je, nakon analize fenomena sprovedene sa zainteresovanim stranama, identifikovao glavne kritične tačke koje su omogućile postavljanje specifičnih ciljeva funkcionalnih za ostvarivanje opšteg cilja:
- Poboljšanje nivoa znanja kod omladinskih radnika o disleksiji i potencijalu vizuelnog razmišljanja kao alata za inkluziju i učenje. Na kraju prve obuke, zabilježiće se poboljšanje od najmanje 60%.
- Izgradnja komunikacionih strategija za uključivanje disleksične omladine uzrasta 13-19 godina u omladinske organizacije koje nude inovativne i komplementarne pristupe učenju, uz formalno obrazovanje. Na kraju prve radionice, procenat mladih koji pristupaju ovim organizacijama povećaće se za najmanje 30% u odnosu na početno zabilježene vrijednosti;
- Kreiranje metoda učenja fokusiranih na vizuelno razmišljanje posebno za disleksične mlade, s ciljem povećanja stepena njihove integracije i učenja. Na kraju druge radionice, pristup koji se primjenjuje sa mladima uzrasta 13-19 godina biće najmanje 60% efikasniji i integrativniji od tradicionalnijih metoda.
Partneri:
- SOS DIRITTI E LEGALITA – Italija
- MLADIINFO MONTENEGRO – Crna Gora
- BRAVO – BiH
- BEYOND BARRIERS – Albanija
- ASSOCIATION FOR PROGRESS, EDUCATION AND LOBBYING NEL SKOPJE – Sjeverna Makedonija
Trajanje: 1.1.2023 – 31.12.2024.