Prijavi se na prvi onlajn hakaton u Crnoj Gori

Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), Ministarstvo nauke i Ministarstvo kulture organizuju prvi onlajn hakaton u Crnoj Gori – CORONATHON.me , u saradnji sa: DevClub, Alicorn, Digitalizuj.Me i Naučno-tehnološkim parkom.

OBLAST:
Više oblasti.

OPIS
Cilj hakatona je da se pronađu rješenja koja će Crnoj Gori pomoći da se brzo prilagodi, odgovori na krizu i oporavi od posljedica novog virusa korona – COVID-19. Događaj će okupiti digitalnu zajednicu, stručnjake iz različitih oblasti i građane, a virtuelno takmičenje biće održano od 24. do 26. aprila. Timovi će imati na raspolaganju 48 sati da razviju rješenje, iz udobnosti svog doma. “Širenje COVID-19 ne predstavlja samo zdravstvenu krizu. Pandemija ujedno izaziva i socijalnu i ekonomsku krizu, koje prijete da ostave duboke ožiljke, oslabe tržišta i prodube nejednakosti. Međutim, kako se virus širi i posljedice već osjećaju, tehnologija i inovacije imaju sve veću ulogu u prevazilaženju izazova. Tehnologija ne samo da olakšava funkcionisanje i svakodnevni život u uslovima ograničenog kretanja, već nudi efikasna rješenja za brz odgovor i oporavak od krize. Učesnici CoronaThona, oslanjajući se na kolektivnu inteligenciju digitalne, naučno-istraživačke i akademske zajednice, usmjeriće energiju i znanje na traženje najboljih, najbržih i najefikasnijih rješenja za tri prioriteta: 1. Zaštita života i javnog zdravlja: Pomoć pojedincima i porodicama da očuvaju zdravlje; Obezbjeđivanje podrške zajednice kako bi se usporilo širenje virusa, zaštita zdravstvenih radnika/ca, pomoć u pružanju bržeg i boljeg odgovora zdravstvenog sistema, promocija zdravih stilova života i pomoć u izgradnji mehanizama za adaptaciju, uključujući i psiho-socijalnu podršku. 2.Ubrzanje oporavka: Podrška biznis sektoru da se prilagodi i ponudi nove usluge, pomoć u kreiranju prilika za zapošljavanje mladih, obezbjeđivanje pristupa finansiranju malih preduzeća i start up biznisa, inovacije u oblasti pružanja usluga i podrške za najranjivije, u kontekstu zapošljavanja i socijalne zaštite, zaštita kreativnih biznisa – mapiranje kreativaca i njihovo povezivanje sa tržišnom potražnjom, upotreba novih podataka i podrška digitalnoj infrastrukturi. 3.Obezbjeđivanje održive budućnosti: Inovativna rješenja u cilju održavanja emisije gasova sa efektom staklene bašte na što nižem nivou, kroz zeleni turizam i održivi prevoz, obezbjeđivanje novih zelenih poslova, kreiranje novih kreativnih sadržaja u cilju promocije Crne Gore i njenog kulturnog nasljeđa (npr. kroz demo video igrice), aktivnosti u oblasti obrazovanja – uključujući investiranje u digitalne vještine i infrastrukturu. Sva predložena rješenja treba da budu fokusirana na očuvanje ljudskih prava, kao i zaštitu ranjivih grupa. Publika će moći da prati finale takmičenja putem video prenosa uživo. Ukupni nagradni fond iznosi 13.000 eura: 5.000 za prvo mjesto, 3.000 za drugo mjesto i 2.000 za treće mjesto, kao i tri dodatne nagrade od po 1.000 eura. Pobjednički timovi imaće na raspolaganju i stručnu podršku za sprovođenje rješenja u naredna tri mjeseca, kao i medijsku promociju. Stručni žiri izabraće pobjednike CoronaThona na osnovu sljedećih kriterijuma: održivost, mogućnost replikacije rješenja, uticaj, izvodljivost, vremenski rok i inovativnost. Naglasak je na praktičnim rješenjima koji mogu biti od koristi pojedincima, zajednici i preduzećima u što kraćem vremenskom roku. Sva predložena rješenja treba da budu fokusirana na očuvanje ljudskih prava, kao i zaštitu ranjivih grupa. Timovi će imati podršku mentora iz IT industrije i iz neke od oblasti na koju se rješenje fokusira.

USLOVI
Ukoliko imate ideju i vještine da realizujete rješenje koje spada u domen neke od tri tema koje su definisane za ovaj hakaton, možete se prijaviti. Takođe, potrebno je da svi članovi/članice tima budu punoljetni i da u timu budu najmanje dva člana.

NAČIN PRIJAVE
Svi zainteresovani mogu se prijaviti na link: https://docs.google.com/…/1FAIpQLScfpdfUsbZ0qp…/viewform

ROK ZA PRIJAVU:
20. april 2020. godine
Detaljnije: https://coronathon.me/.