NVO Mladiinfo Montenegro održala je šestog i sedmog juna 2020. godine u hotelu Yugoslavia u Nikšiću prvu radionicu u sklopu projekta “Kroz biznis do ravnopravnosti”. Ciljnu grupu projekta čini petnaest žena, iz opština: Nikšić, Podgorica i Berane. Projektom je predviđeno održavanje tri radionice, ali i posjeta Tehnopolisu, Mtel digitalnoj fabrici, kao i izrada biznis planova.
Predavači prvog dana radionice bili su: predsjednica NVO Mladiinfo Montenegro Milica Žugić, NVO Biznis Centar Darko Žugić, NVO Unija mladih preduzetnika Crne Gore Uroš Bulatović. U uvodnom dijelu predstavljen je sami projekat, agenda i učesnici ponaosob. Nakon toga, svaka učesnica je predstavila svoju biznis ideju. Neke od biznis ideja bile su: proizvodnja šampinjona, aromatičnih sokova i prirodnih sapuna, zatim otvaranje veb stranica, edukativni blogovi, ideja jedne od učesnica jeste otvaranje stomatološke ordinacije, zatim otvaranje cvjećare, koja bi bila daleko kreativnija od ostalih, proizvodnja torti i kolača, kao i otvaranje portala. Pojedinačno se o svakoj biznis ideji diskutovalo. Učesnice su naišle na pregršt adekvatnih savjeta i predloga oko razvijanja biznis ideja, ali i o samom pokretanju biznisa i finansiranju. Drugog dana radionice govorilo se o prepoznavanju potencijalnog tržišta, formiranju cijena na tržištu, prepoznavanju konkurencije i borbi sa konkurencijom. Kroz živa iskustva od mladih preduzetnika iz Crne Gore kao što su: Andrej Šeter ispred kompanije “QQRIQ”, Đorđe Stojović brend “MONTENEGRINA”, Svetlana Vavić i Marijana Tomić firma “BARK PARK”- Pet zoona, učesnice su mogle da čuju dosta korisnih savjeta, kako je tekao sami početak njihovog biznisa, kroz kakve poteškoće su prolazili, sa kakvim lijepim i manje lijepim situacijama su se suočavali, šta je zapravo ključno što treba svaki budući preduzetnik da posjeduje kako bi bio uspješan u svom poslu.
Za svaku osobu koja želi ili se bavi preduzetništvom tržište je ključ biznisa. Iz tog razloga prije izlaska na tržište potrebno je istražiti potencijalno tržište da bi se dobila jasna predstava o tome ko su kupci i šta je to što oni preferiraju. Isto tako potrebno je dobro poznavanje konkurencije, jer ukoliko ne poznajemo konkurenciju rizikujemo da biznis ne uspije na tržištu.
Tokom radionice mnogo tema je obrađeno koje će budućim preduzetnicama biti od velikog značaja kako na samom početaku poslovanja, tako i za dalji rad i unaprjeđenje njihovog biznisa.
Vjerujemo u žensko preduzetništvo i tu smo da stvorimo podsticajno okruženje za sve žene preduzetnice. Projekat “Kroz biznis do ravnopravnosti” podržalo je Ministarstvo za ljudska i manjinska prav