Predstavnica NVO Mladiifno Montenegro je prisustvovala okruglom stolu ,,O ulozi medija u podsticanju građanske participacije u procesu donošenja odluke’’ koji je organizovao Centar za demokratiju i ljudska prava (CEDEM) 12. juna 2020. godine u hotelu Centre Ville u Podgorici.
Cilj okruglog stola je bio da se analizira postojeće stanje, procijene izazovi, te konstruktivnom razmjenom mišljenja doprinese jačanju građanske participacije i uloge medija u tom procesu.
Na samom uvodu koordinator projekta Marko Pejović, istakao je da ,,Mediji treba da podstiču učešće građana u donošenju odluka’’.
,,Mediji mogu edukovati građanstvo metodom kada se govori o procesu donošenja odluka. Primjer korone je bio najidealniji kada se govori o medijskom efektu i uticaju na javnost jer je Crna Gora prva korona free destinacija u regionu. Mediji zajedno sa civilnim društvom, istraživačkim organizacijama, institucijama i institucijama javne uprave mogu organizovati kampanje, skupove i druge aktivnosti koje bi podsticale svijest svih nas”, istakao je Pejović.
Načelnica Direkcije za razvoj e-servisa, Ministarstva javne uprave gđa Mirjana Begović istakla je da civilni sektor i nevladine organizacije imaju veliki značaj u doprinosu da građani Crne Gore u narednom periodu više participiraju makar putem elektronskih platformi koje nude razne institucije, prvenstveno Ministarstvo javne uprave.
Na sajtu www.euprava.me od 2015. godine postoji jedna posebna platforma – eParticipacija i obaveza Ministarstva javne uprave je da mjeri koliko institucije objavljuju pozive za javne rasprave, konsultacije, učešće u radnim grupama i javna obavještenja, a sa druge strane i komentare građana.
“Proces je mnogo transparentniji nego što je to bilo nekada, jer se na portalu eParticipacija mogu vidjeti svi pozivi i javna obavještenja institucija javne uprave”, navela je Mirjana Begović, načelnica Direkcije za razvoj e-uprave.
Ona je u svom obraćanju istakla da je u periodu do 2018. godine bilo svega četiri komentara na nacrte i predloge zakona i strateških dokumenata od strane građana.
“Od aprila 2019. godine u funkciji je unaprijeđena verzija ovog sajta i u 2019. godini je bilo 179 javnih poziva, a u prvoj polovini 2020. godine broj javnih poziva je već 169.
U 2020. godini je putem ove platforme dostavljen samo jedan komentar, zbog čega je potrebno da mediji i civilni sektor više informišu građane putem svojih kanala komuniciranja, a sa druge strane veća agilnost institucija javne uprave jer se dešava da se izvještaji o sprovedenim javnim raspravama objavljuju kao poseban dio, što dodatno otežava pretragu”, saopštila je Begović.
Međutim, ona je navela da će u narednom periodu Ministarstvo javne uprave uložiti dodatne napore na edukaciji službenika i sređivanju dostupnih sadržaja na ovom portalu, ali i apelovala na predstavnike civilnog društva da se pretplate na objavljivanje javnih poziva, kako bi putem maila dobijali informacije o održavanju javnih rasprava.
“Da bi smo razvili neke dobre sisteme tehnologija danas dozvoljava sve, najvažnije je zapravo transformisati procedure. eParticipacija je učešće građana u nekom društvenom procesu, donošenju odluka bitnih za njihov život i život zajednice, kao i uslugama u zajednici i preuzimanje odgovornosti kako u samom procesu realizacije, tako i u odnosu na rezultate. To je najneophodniji uslov demokratije i civilnog društva’’, zaključila je načelnica Direkcije za razovoj e-servisa.
“Proces je mnogo transparentniji nego što je to bilo nekada, jer se na portalu eParticipacija mogu vidjeti svi pozivi i javna obavještenja institucija javne uprave”, navela je Mirjana Begović, načelnica Direkcije za razvoj e-uprave.
Ona je u svom obraćanju istakla da je u periodu do 2018. godine bilo svega četiri komentara na nacrte i predloge zakona i strateških dokumenata od strane građana.
“Od aprila 2019. godine u funkciji je unaprijeđena verzija ovog sajta i u 2019. godini je bilo 179 javnih poziva, a u prvoj polovini 2020. godine broj javnih poziva je već 169.
U 2020. godini je putem ove platforme dostavljen samo jedan komentar, zbog čega je potrebno da mediji i civilni sektor više informišu građane putem svojih kanala komuniciranja, a sa druge strane veća agilnost institucija javne uprave jer se dešava da se izvještaji o sprovedenim javnim raspravama objavljuju kao poseban dio, što dodatno otežava pretragu”, saopštila je Begović.
Međutim, ona je navela da će u narednom periodu Ministarstvo javne uprave uložiti dodatne napore na edukaciji službenika i sređivanju dostupnih sadržaja na ovom portalu, ali i apelovala na predstavnike civilnog društva da se pretplate na objavljivanje javnih poziva, kako bi putem maila dobijali informacije o održavanju javnih rasprava.
“Da bi smo razvili neke dobre sisteme tehnologija danas dozvoljava sve, najvažnije je zapravo transformisati procedure. eParticipacija je učešće građana u nekom društvenom procesu, donošenju odluka bitnih za njihov život i život zajednice, kao i uslugama u zajednici i preuzimanje odgovornosti kako u samom procesu realizacije, tako i u odnosu na rezultate. To je najneophodniji uslov demokratije i civilnog društva’’, zaključila je načelnica Direkcije za razovoj e-servisa.
Predstavnici civilnog sektora Crne Gore koji su učestvovali na okrugom stolu, složili su se da većina građana nije informisana o platformama na koje mogu da iznose svoje probleme, javno mišljenje, koje će im biti od pomoći.
Okrugli sto je održan u okviru projekta “E-demokratija: građanska participacija u digitalnoj eri” koji se sprovodi uz podršku Ministarstvo javne uprave Crne Gore, saopšteno je iz Centra za demokratiju i ljudska prava.