Većina roditelja zabrinuta je zbog toga šta njihovu djecu čeka u onlajn svijetu, a najveći neprijatelji u pričama obično bivaju video igre koje djecu “hipnotišu” i zbog kojih raspuste provode pred ekranom nervirajući se oko izgubljene partije ili preteškog nivoa. Ako ste i vi među njima, zastanite na nekoliko minuta i prvo pročitajte ovaj tekst u kom će vam jedan roditelj objasniti zašto je prestao da doživljava video igre kao svoje neprijatelje.
Nakon što odagnate misli da video igre jedino nanose štetu vašem djetetu, kao neko ko se najčešće nalazi u ulozi onoga koji brani nove generacije i zdravu upotrebu novih tehnologija, danas će vam predstaviti igre koje spajaju lijepo i korisno.
Kako priče o prirodnim naukama koje su djeci često predstavljene kao more definicija i nerješivih zadataka, transformisati u priču koja će im privući pažnju? Odgovor leži u video igrama koje će ih kroz zabavu naučiti važnim zakonitostima iz ovih oblasti.
Jedan od primjera takvih igara je i Sokobond – “zarazna” logička igra u kojoj igrač taktičkim razmišljanjem rješava mozgalice sa molekulima i njihovim vezama, pa je sjajan alat za intuitivno učenje osnova hemije, na malo drugačiji način od onoga kako smo mi učili u školama. Igra raspolaže sa preko 200 nivoa molekula, a mogu je igrati i djeca koja do tada nisu učila hemiju, pa predstavlja super mogućnost i za mlađe osnovce.
Amazing Alex je takođe sjajna igra od tvoraca čuvenog serijala Angry Birds, koja je sastavljena od mozgalica o fizici koje od mališana traže kreativno razmišljanje kako bi od svakodnevnih objekata stvorili nevjerovatni lanac akcije i reakcije.
Za slučaj da imate maturanta ili polumaturanta koji razmišlja o karijeri u oblasti inženjerstva, u ponudi imamo…
Video igre za buduće inžinjere
Poly Bridge (Poly Bridge 2 ili World of Goo) za cilj svakog nivoa ima napraviti stabilan most između dvije tačke koristeći ograničene resurse. Igrači kroz interesantne logičke izazove uče o tome kako brzina, sila, stabilnost i izdržljivost materijala rade zajedno (ili jedni protiv drugih). To im približava temelje fizike i arhitekture, a istovremeno ih navodi da kreativno rješavaju realna ograničenja sa kojima se suočavaju.
Za odmor od onoga što se uči u školi
Da ponuda ovakvih igara bude veća, igra Cities: Skylines predstavlja moderan osvrt na simulaciju urbanog planiranja koju je kao žanr proslavio SimCity. Igrač upoznaje sve poteškoće i poduhvate stvaranja i upravljanja stvarnim gradom. Ova igra, vještim dizajnerskim odlukama, omogućava igračima da izađu na kraj sa vrlo kompleksnim izazovima stvaranja grada u kome je uživanje živjeti. Zbog sveobuhvatnosti problema, preporuka je da to bude zabava za srednjoškolce uz nadu da će lekcije naučene u ovoj igri nekada primjenjivati i u stvarnom životu.
Nekada djeca samo zbog zabave i odmora od stvarnosti traže spas u video igarama. Jedne od onih koje osim zabave, imaju da ponude i ozbiljne lekcije iz prirodnih nauka svakako je i Kerbal Space Program, sjajan simulator svemirskog programa koji će djetetu (hint: može biti i zabava za roditelje ili starije srednjoškolce) približiti osnove raketnog pogona, fizike orbita i svih pojedinosti neophodnih da bi se letjelica poslala u svemir, lansirao satelit ili uspješno poslala misija na Mjesec ili Mars. Na samom početku, igrač može odabrati neku od uloga koje želi da pokriva, te istraživati svemir, sprovoditi eksperimente kao naučnik ili se dodatno baviti ugovorima i sredstvima koji su neophodni da bi se jedna raketa lansirala u svemir.
Sada moramo pomenuti i Space Engineers, igru koju je najlakše opisati kao kombinaciju Minecrafta i Kerbal Space Programa. Igrači se suočavaju sa inženjerskim i menadžerskim izazovima koje pred njih stavlja kolonizacija sunčevog sistema. Od vožnje odbrambenih ratnih letjelica, preko projektovanja sistema energetskog napajanja baze na hladnom nebeskom tijelu, pa sve do vođenja malog tima u istraživačku misiju – mašta mladih (i starijih) kreativaca će biti zaokupljena svim onim što ova igra ima da ponudi i nauči.
Sa druge strane, neizostavan u ovakvim pričama o igrama koje pozitivno utiču na razvoj djece je i Minecraft. Iako počinje kao „Lego simulator“, kasnije ova i slične igre (Little Big Planet, Roblox, Mario Maker) postaju sve kompleksnije, pa kako igrač više vremena ulaže u njih, tako sve više vremena razmišlja o onome što stvara.
Možda i najveća prednost navedenih i njima sličnih igara je ta što brzo „uvlače” zainteresovano dijete u svijet fizičkih eksperimenata i programiranja. Noviji naslovi kao što je Dreams za PlayStation 4 ili besplatni Core koji mogu pronaći na www.coregames.com, za PC koriste vizualne koncepte da kroz zabavu uvuku male genijalce u svijet naprednijeg programiranja. Ako vidite da dijete više vremena provodi pored ovakvih igara, nema razloga za brigu, jer su prilagođene razvoju kognitivnih funkcija kod djeteta.
Roditelji moraju prihvatiti to da djeca danas imaju drugačiju zabavu u odnosu na onu našu iz doba djetinjstva. Samim tim, tradicionalni proces učenja, za njih koji su navikli na video i interaktivni sadržaj, pada im teže, zbog čega često (češće nego mi) i ne vole ono što uče. Uz pomoć pomenutih igara, možda se baš desi da zavole određenu prirodnu nauku, a da nisu ni svjesni toga. Dalje ih je lako usmjeravati, a ono što vole i što ih zanima sami će istraživati.
Izvor: doMEn