Rad od kuće – kako ga učiniti efikasnim

Među mnogim promjenama i poteškoćama, ova je pandemija suočila poslove širom svijeta sa izazovom da nastave svoje poslovanje istovremeno osiguravajući zdravlje i sigurnost svojih zaposlenih. Veliki dio zaposlenih mora imati priliku da preuzme svoj posao gdje god želi, samo uzimajući svoj laptop sa sobom i stalnu internetsku vezu. Bilo gdje u ovom slučaju značilo je raditi od kuće. Za sve veći broj freelancera danas to nije ništa novo i nije nikakav problem. Ali za nekoga ko ima posla od 9 do 5 otkad se sjeća, ovo je velika stvar i definitivno je izazov.
Evo nekoliko savjeta kako rad od kuće učiniti efikasnijim:
1. Pridržavajte se discipline i rutine
Da, izuzetno je važno pridržavati se svoje rutine. Za početak, to znači da se oslobodite te pidžame. A to ne znači da morate biti fensi i sa potpunom šminkom, samo se obucite u normalnu udobnu odjeću koja nije pidžama. Drugo, ali podjednako važno poštujte radno vreme, ako redovno počinjete u 9 sati da biste bili ispred računara, sve postavljeno u 9.00, a ne u 9.30. Takođe, to znači da bi trebalo da završite sa radom oko 5.00.
2. Radna zona
Poslu morate obezbijediti radni prostor. Najlakše je samo reći da je trpezarijski sto sada kancelarija i da tamo stavite sve što imate na svom kancelarijskom stolu: laptop, ljepljive bilješke, flašu vode … Alternativno, konačno se možete osloboditi svih nepotrebnih stvari koje ste stavili ili možda tačnije bacili na sto, jer ste rekli da ćete se kasnije pozabaviti. Ili prođite kroz vašu garažu ili podrum i izvadite i ponovo upotrijebite stari komad namještaja, a retro se ionako vraća u modu.
3. To – do lista
Ne mogu ni da zamislim da radite bez liste obaveza, a u vremenima poput ovog imati listu obaveza, će vas održati organizovanim i usredsređenim. Takođe, rokovi se uvijek postavljaju i poštuju rokove. Sada, kada je vašem menadžeru ili kolegama malo teže pratiti i podsjećati vas na zadatke i rokove, vaš spisak obaveza je prijatelj na koga se možete osloniti. Imajte ga u pisanom obliku, u aplikaciji na svom mobilnom telefonu ili u Outlook kalendaru … nije važno u kom obliku ga imate. I budite sigurni da precrtate sve zadatke za dan, ne odlažite.
4. Upravljajte distrakcijama
Prvo na šta mogu pomisliti su društveni mediji i za to moramo staviti granicu. Sada postoji puno aplikacija koje prate vrijeme koje ste proveli na društvenim mrežama i ako im dozvolite, mogu vam osigurati da ne potrošite više vremena skrolujući nego inače. Jednostavno je, postavljate maksimalno vrijeme koje možete provesti u aplikaciji za 24 sata, a kad dostignete to ograničenje, aplikacija je blokirana ostatak dana i ne možete joj pristupiti. Mislim, možete je resetovati, ali nemojte. Drugi koji se sada pojavio je TV. Isključite ga.
I poslednje, ali ne najmanje važno ljudi u vašem domu su velika distrakcija koja je možda najteža za upravljanje. Ovdje morate da postavite jasne granice, čak i ako ste kod kuće, ne možete samo da ćaskate i da se družite i da vam treba mir da biste se fokusirali. Ako su uporne ili vas ne shvataju ozbiljno, samo stavite slušalice za uklanjanje buke i na neki način ih ignorišite, vrlo brzo će dobiti poruku.
5. Planirajte pauze u svom rasporedu
Pauza za kafu ili pauzu za ručak, imali ste ih i prije nego što ste počeli da radite od kuće. Planirajte ih u svom rasporedu i pridržavajte se toga. Ovi odmori mogu biti vrijeme kada ćete ignorisati ljude kod kuće i pojesti kafu ili ručati s njima.
6. Sastanci
Digitalno doba u kojem živimo omogućava nam da budemo stalno povezani. I sigurno će vam organizovanje sastanaka pomoći da budete organizovaniji i usredsređeniji. Imajte nedjeljni sastanak sa timom i prođite kroz listu projekata. Ako nema mnogo tema za raspravu, koristite ovo da biste jednostavno olujili pamet i smislili različite scenarije i pristupe kada se stvari uskoro vrate u normalu.
7. Dodatno vrijeme
Da, budimo iskreni, rad od kuće daje nam dodatnih sat vremena dnevno koje nam je uvijek nedostajalo. Ovdje mislim na vrijeme koje štedimo prilikom pripreme za posao i putovanja. Odlučio sam da ovo posmatram kao najveću korist rada od kuće. Postoji puno načina kako da iskoristim ovaj sat i ispod nekoliko mojih omiljenih do sada su:
Organizujte sve svoje mape i datoteke – tek sad sam otkrio koliko fascikli nazvanih Nova fascikla sam imao u mnogim drugim mapama. Sretan sam što sada mogu reći da je sve tamo i trebalo bi mi trebati više od 20 sekundi da ih otvorim kad je potrebno.
Pametna oluja – bio sam u stanju da razmislim i smislim nove ideje i konačno ih pripremim za prezentaciju spremnu za slanje. Takođe, osvrnuo sam se na učinjeno i kako se usredsrediti na izvlačenje zaključaka i saznanja koja će se poboljšati za sljedeći put.
Zdravi obrok – Imao sam priliku isprobati one zdrave recepte od 30 minuta o kojima sam čitao. A ispada da vam je za većinu potrebno oko 30 minuta, tako da sam spreman za raznovrstan i zdrav obrok kada se vratim u kancelariju
Spavanje – samo spavajte dodatnih sat vremena ujutro … tako jednostavno
Dakle, ostanite kod kuće i ostanite produktivni i fokusirani. Sigurno nije lako, ali je moguće.