Nakon prezentacije Centra za klimatske promjene univerzitet Donja Gorica je u utorak osmog maja predstavio H2020 TagultSmart aplikaciju koja je nastala u okviru projekta „Tehnologija u funkciji zaštite brenda i prevenciji falsifikata“.
Projekat se sprovodi u saradnji sa kompanijom 13. jul plantaže, a u okviru istog svaka flaša će imati bar kod sa dodatnim funkcionalnim mastilom koje će omogućavati, uz korišćenje mobilne aplikacije da dobiju informacije da li je vino koje ste kupili original kao i to da li je ta boca koju ste kupili otvorena. Po riječima profesora sa univerziteta Donja Gorica procenat otvorenih flaša kreće se od nula koma pet do četiri do pet odsto. Kako je istakao, kompanija 13. Jul plantaže je već imala iskustva sa krivotvorenjem vina, to se radilo tako što se na flaše stavljao sličan font slova koja se nalaze na flašama gore pomenute kompanije. Srce projekta je da se uz bar kodove dodaje nevidljivo mastilo koje kada se osvjetli mobilnim telefonom odnosno samom aplikacijom postaje vidljivo i potrošač može da dobije dodatne informacije. Pored toga objasnio je kako izgleda sam dizajn aplikacije i kako se ona koristi. Još jedna dodatna funkcija aplikacije jeste da može da se na flaši napravi neka elektronska čestitka. Ukoliko aplikacija i flaša prepoznaju da je u pitanju poklon aplikacija može da napravi neku elektronsku čestitku na samoj flaši.